Да достигнеш мечтата...

И така, дойде финалния етап в строителството на нашата зимна градина, приютила в себе си и един малък лукс за моя съпруг- сауната.
В статистически данни, строежът трая 10 месеца без 4 дни, бяха му нужни 7 бригади, за да достигне до сегашния си вид, цената на квадратен метър възлиза на около 500 Е/м2 до ключ, знаехме , че няма да е ефтино удоволствие и бяхме подготвени за реалността, благодарение на доходите от професията на съпруга ми, към днешна дата бе ''мисия възможна". След две години, при очаквания пенсионерски доход - щеше да е само в сферата на недостигнати мечти. Разбира се, не бива да се пропуска фактора, че аз не съм в пенсионерска възраст още и има какво още да дам на света и той- на мен. Както искате тълкувайте тези ми думи, само ще кажа - аз имам още мечти за сбъдване!
Тази цена би могла да падне до около 300 Е /м2, ако се използва личен и приятелски труд, няма каменна зидария и има удобен достъп до обекта. Няма да обсъждам това, а ще ви дам възможност да разгледате моята зимна градина от вътре, с нанесените в нея новодомци -
цветенцата, заради които реално тя бе построена.
И така, в момента преди нанасянето...



Реално има още нещо, за да се довърши на 100 %  тази постройка - да се поставят парапетите на балкона, да се монтира декоративната решетка на стълбището и да се продължи с парапет, да се монтират превазите на дюшемето. Както и да семонтират лампите-аплици по стената, вече са дошли  от фирмата-производител в къщи и ме очакваха в кашончетата си.Всичко това ще се случи на пролет.
И така, в днешния ден това 100м2 пространство изглежда по ето този начин. като ще започна от първия етаж:




Тук се вижда масичката със столове, която е от романтичната ми градинска тераса на двора- тази под ореха. Зимата ги прибрах по обясними причини и сега, вместо да стоят на тавана, си намериха местенце в зелената джунгла а и са удобен пристан за част от моите Фалчовци:


Като заден фон се вижда вратата за стаята, в която са зазимени всички летни цветя, изискващи зимен покой на хладно. Също е загатната частично и сауна-кабинката.


По ето тази стълба се стига до втория етаж:


И така, сега по нея, ще ви кача горе , на балкона, но преди това ще ви покажа и поглед от долу, на горе:



И един опит за обобщен изглед:


И така, качваме се горе:


Тук реално се помещава къта за отдих, както и моята люлка- за момента. Идеята бе етажа да бъде мобилиран с нови, изцяло за неговите нужди предвидени  и закупени мебели, в момента съм използвала всичко налично, което имаме у дома, купувано през годините и обслужващо нашите нужди , но мисля, че се вписаха добре и тези мебели. Все още се колебая, дали да не се запази  всичко точно така?
Понеже съм си заклета романтичка, на много места съм си обособила романтични кътчета със свещници, декоративно осветление, стоящата лампа ми е от кухнята, но понеже последните три дни всяка свободна минутка прекарвах тук и ми бе тъмно за да чета, си я примъкнах.

Ще издам една малка моя тайна - в пространството между всички прозорци, тайничко исках да се монтира нашето семейно хоби - масата на нашата влакова установка, предвидила съм го по нейните размери. Но съпругът ми категорично отказва да се занимава по- вече с влаково моделиране , като довод изтъква проблема с очите си , ще разберем точно какво има и какво му предстои след 3 месеца- чак за тогава има час при специалист. И така, аз обаче си искам моето трето хоби и моделирането на макета, то ми липсва. Не съм се отказала от тази идея и може би за това и не се натискам да купя мебелите за това пространство, това ще означава, че няма да съществува по вече влакче.
Има два момента обаче, или да се преработи цялата конструкция на масата, защото още от самото начало тя не е изградена по правилата , но Вилфрид не е по малко вироглав от мен и не ме послуша, а аз имах точно никакви познания по влаково моделиране тогава за да имам претенции за правилност на моето твърдение, че масата е неудобна.Реално аз понесох голяма част от това неудобство, висейки над масата с часове и в съвсем неудобни за тялото позиции, създавах къмпинг,село, сеновал, конеферма, планина и водопади...
Втория вариант е да инвестирам време и да се сдобия с познания по изграждане на електрическите схеми и връзки на цялата установка, мисия, която е възможна, но не ми е в преоритетните желания. Ще видим.
И както винаги, имам и трети вариант- създаване на изцяло нова макетна композиция, изключваща влакчета и релси, запазваща създаденото до момента и включващо всички онези материали, закупени през годините и очакващи да бъдат монтирани на дъската. Ще е жалко само, че той няма да си играе със своето мечтано детско хоби...
Учудващо и за мен самата този път имам и четвърти вариант...ще го запазя обаче за себе си.
Отклоних се... Хайде обратно в зимната градина!
Красиво е да се гледа на вън и в двете посоки- север, този прозорец не бе птредвиден, но аз го пожелах в етап на строежа и не съжалявам нито за миг!


 и юг, както погледа от втория етаж.


 

Така и този от първия:

Както и вечер...


И вътре вечерта има какво да предложи...

 Това слънце е една сериозна финансова инвестиция в нашата зимна градина, но мисля , че си струва всеки цент - до последния. Създава точния ефект, който си представих още в първия миг, когато го видях във магазина, че ще има, монтирано на високо горе, върху каменната ни стена. Красиво е както когато свети, така и когато не е запалено:


Шадраванът е другия акцент, който съм искала винаги да бъде там и не е стоял изобщо въпросът да го има или- не? Въпросът бе каква да е неговоата визия, мисля, че достигнах до мечтаната такава, проста, ичистена форма, отвън погледнато, наподобява геран. Речните камъни не бяха предвидени, но се оказаха наложтелни, за да скрием количеството черен кабел, който дойде в наследство с лампите и помпата:


А тук приютих коледните топки, които мисля, че създават настроение и не само по Коледа, както и двата дървени фенери-свещници, предвидени по принцип за на вън, но се вписаха и тук:


И така, почти сме на финала, остана само да ви покажа зимното царство на спящите цветя.
 Сглобихме и монтирахме един стар стилаж, който бе в мазето ни в Германия и на него наредих всички мушката и сакъзи, тъй като те не са особено чувствителни към светлината. Така се освободи много място и има ред в стаичката, която с размерите си около 3 Х2,8м, изисква добра организация, за да хване всичко. Стилажа приюти и всичките ми свободни саксии, препарати срещу вредители, торове и градински пособия:

 Това е втория прозорец, който не бе предвиден по проект, но аз пожелах и също не съжалявам. Веднъж дава по - голяма осветеност на помещението, втори път е жива връзка между двете помещения и лично за мен, създава допълнителен уют:



 И последната част, това е сауната, нещото заради което доста воювах с Вилрид да се случи, но сега е доволен и аз съм щастлива, че не се предадох и до край исках да се изгради и тя. Вчера ми сподели, че не иска да ходи вече в никоя друга сауна, защото никоя няма тази прекрасна гледка, която е гледал , седейки в нашата. Е, важен е крайния резултат във всяка една "семейна война", аз мога да губя някоя и друга битка, но умея да воювам за цялото.


Снимката не е много централна, но разполагам в момента само с нея. За това пък показва и друга много важна част - мивката с двете корита - старата мивка, която бе в нашата заварена кухня, но цвета й не пасваше изобщо на интериора и аз не издържах да я гледам дълго там. И тъй като е качествена мивка на: "Фат'', не я изхвърлих. Тук тя с вписа чудесно и ми е много удобна.
Опитах се да направя и няколко снимки от вън, но поради снега, а и липсата на време да успея да снимам много и да направя от многото качествена извадка на снимки, ще ме извините за не до там доброто качество на снимките.Когато на пролет се прибера, ще снимам пак, при това тогава ще се случат и довършителните етапи по двора около зимната градина, като редене на камък по бетона, изграждане на камина-барбекю, отварянето на езерото и прминаването на поток към частта на градината пред самата зимна радина- идея, която ми е вече втора година в главата, но не стигна време за реализацията, а и умувам още над изпълнението на чучурите, които ще изпълняват освен декоративна роля, и важната функция да преобръщат през себе си водата и така в потока да има циркулация за да не се заблатява. Но това е друга тема.
И така,какво се вижда от вън?



На тази снимка се вижда добре стената, на която ще се изгради бъдещата камина- барбекю, но все още се доуточняват идеи и мисли, тъй като ще се наложи за да има добра тяга, да има комин над 5,5- 6 м, а и да не опуши нелите стени на втория етаж. Ширината е около 3,3 м в ниското, реално наднесения еркер на втория етаж свива до 2,5 м, но това е достатъчно за  трапецовидния комин, проблема е, че нямаме вече камъни за зидария, а нашия камък е специфичен по състав и цвят и не се намира почти никъде, освен в планината, където и реално добивахме камъка за строежа на зимната градина- мислия трудна и много непосилна за мен, и не съм убедена, че ще я повторя. Но естетическия фактор за мен винаги е на първо място, след което  се подреждат функционалност и удобство. Мисля и над идеята да се смеси речен и чокмански камък, както и за каменна облицивка, но нито Ивайловград, нито Сатовча имат такава червена земна жилка, каквато е тази тук. Ако някой има идеи и предложения, ще съм благодарна !


И така, разказах ви и за тази моя отколешна мечта, която вече е реалност. Очакването да се случи отне около 9 години, но може би точно в това е разковничето и тръпката на всяка една мечта - в очакването да стане истинска?! В енергията на мисли и чувства, които винаги ви връщат към нея и винаги създават еднин водовъртеж от емоции, импулси , протичащи между мозъчния център и стомаха , където с пеперудени криле пърхат ендорфините - хормоните на щастието?
Пожелавам ви да сбъднете и вие по една ваша мечта през настоящата година.
Усмихнат ден! :)




Коментари

  1. От много ... много време , чакам с нетърпение всяка ваша публикация ! Поздравявам ви за постоянството ви , за многобройните битки , водени всеки ден , и победите ( красивите победи във всяка една от тях ) . Те ме вдъхновяват да продължавам да водя своята собствена война - с времето , с обстоятелствата , с хората ... Благодаря ви ! Пожелавам ви да продължавате със същия замах да създавате мечтите си ! Успех !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Този пост ме изненада и зарадва. Знам, че много хора четат блога ми, без да са регистрирани, но че някой очаква публикациите ми с нетърпение и е вдъхновен от мен за да продължи своите битки , а аз не познавам дори човека, ме изненада. Какавото и да е обаче, щом мога да съм полезна пишейки, Ви казвам да не спирате да вярвате в своите мечти и да доведете своите битки до победен край! А аз ще пиша... когато мога.

      Изтриване
  2. Прекрасна е къщата, прекрасна е и зимната градина,Иди!Желая ти да изживееш безброй щастливи мигове в своя дом!Бъдете благословени!Щастлива 2014 година!
    Теменужка

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Нуше! Вярвам, че наистина предстои само най- хубавото в дома ни! Живот и здраве да е!

      Изтриване
  3. Разглеждам винаги с най-голямо удоволствие и се наслаждавам на всичко постигнато с много труд,нерви,километри,финанси....Важен е крайният резултатат,а той е зашеметяващ.И в моя дом на село /Пловдивския край/тече ремонт.Е,не е като този,но се радвам и на малкото,направено с любов.Ти си прекрасна домакиня-разгледала съм целият ти блог и ми е много приятно да се разхождам из него.Здраве и любов ти пожелавам,Илианка!

    ОтговорИзтриване
  4. Живка, пожелавам ти ремонта да приключи успешно и да си постигнала това, за което си мечтала! Не е нужно да е всеки обект еднакъв, възможностите ни, желанията ни и нуждите са ни различни , всички сме различни и като темперамент, характер амбиции и това му е хубавото на живота. Важното е да не забравяме само никога, че да си човек, означава разум, и преди всичко човеколюбие.
    Благодаря за милите думи и се радвам, че моя блог ти доставя мигове на релакс.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Илианче, искрено се възхищавам на търпението и упоритостта ти... Вярвам, че ще постигнеш всичко, за което си мечтаеш и се радвам на всичко, сътворено от теб.
    Бъдете щастливи в новия си дом!!!

    ОтговорИзтриване
  6. Заслужавало си е цената :) Прекрасно изглежда, обичам дървена облицовка на стените в съчетание с камъни. Растенията придават много живот и свежест на пространството и малко завиждам, че имаш място за толкова много :) За моята тераса и 10-те саксии, които имам са много, но мъжа ми се е примирил, че освен тях ще трябва да съжителства с още 3 в спалнята ни :) Прекрасно е станало всичко!!! Човек трябва да се радва на живота до край :)

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Да си направим книга сами

Как да си направим водна каскада?

Една картина от плат