Коледен базар в Ратинген

Винаги съм обожавала Коледа, с многоооооо сняг, скърцащт под обувките, побелели дървета с натежали клони, усмихнати яхнали шейните детски личица, със зачервени бузки и грейнали възбудени очи, детски ръце в ракавички мачкаши усърдно хрупкавия сняг за поредната снежна топка или грижливо втъкващи откраднатия от хладилника морков за  нос на снежния човек . Но  най- много обичам онази вечерна атмосфера, с блещукаши лампички и много бягащи и небягащи светлинки, светещи малки и големи прозорчета , украсени дървета, стълбове улици и дворорове.
И точно по тази причина, още щом пристигнахме в Ратинген снощи, задърпах Вилфрид да ходим на площада. Не бях се замислила, че в Германия по това време на всякъде в градовете има коледни базари, но инстинктът ми не ме излъга - потопих се в светлините и магията на вечерен Ратинген. Е, тази година снега липсва още, но си има време до Коледа, нали така?
Хотелчето,в което отсядаме вече трета година е в централната част на града, малко, семейно и много уютно, а собственичката е невероятно мила! Идваме тук с удоволствие винаги. Та хотелчето отстой точно на 5 минути пеш от централния площад с църквата, където е съботния пазар и сега- Коледния базар.
Ето първите светлинки в обектива:



От тук, зад този портал започеват импровизираните улички на базара, с дървени къщички, като от над  60 % от коминчетата им излиза пушек с аромат на печени наденички и стек, пържено месо и шницел,  и аромат на глювайн.





Точно зад мен в дясно е едно такова местенце предлагащо храна, а хората после засядат прави в големи бараки- заслони,


 които са декорорирани с какво ли не- от светлинки и надписи- до колела от каруци


Настроението е невероятно, тук се събират приятели, говор, смях, настроение струи от всякъде!



 А и ''Райнлендърите'' са любимите ми германци- широко скроени, дружелюбни, винаги готови за контакт и общуване.



Другите къщурки предлагат лакомства, плетени шапки, шалове, чорапи, разбира се- коледна
украса









Не липват и въртележки за най- малките


Разбира се, и коледната елха е тук!





И еленския впряг



Всичко е направено с много желание и е завладяващо - както винаги. И се носи магията на празинка от всякъде, ето и това туристическо бюро има коледно излъчване




 А аз ще ви пожелая магията на Коледа да ви завладее и вас и да си пожелаете вашето желание за тази Коледа, ако не сте го сторили вече, защото знаете- на Коледа се случват чудеса и аз ви ги пожелавам от сърце!








Коментари

  1. Благодаря за чудесната разходка !Щастливи дни в очакване на Коледа ,Илиана !

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря Рени нека и твоите да са такива!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесно си прекарах! Ил,може ли да ползвам фотоса с елените?

    ОтговорИзтриване
  4. Ха-ха , стига да не ме вкараш в беля, може! :)

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Да си направим книга сами

Как да си направим водна каскада?

Тази, която носи пролетта