Индийска притча за очакванията






Разхождайки се в различни сайтове, странички , блогове, срещам текстове, които ми допадат, полезни са ми , учат ме да виждам света и живота по-иначе или, просто разбутват чувствата ми. И тъй, като блогът е мястото, което обитавам аз, предполагам , че и те могат да намерят своето място тук в новия раздел "Мъдрости, сказания,поуки".



ИНДИЙСКА ПРИТЧА ЗА ОЧАКВАНИЯТА ОТ  ХОРХЕ БУКАЙ



Когато се освободи от своите очаквания, човек е склонен да оценява всичко, което има и да е благодарен, за това, което получава. Мъдростта не идва само с годините, а и с желанието да я достигнеш.
Прочетете една невероятна индийска притча за очакванията, разказана майсторски от Хорхе Букай.Единият бил по-млад, бивш ученик на по-възрастния. Всеки от тях си имал свое училище. Но младият имал хиляди ученици, а старият – само двайсетина.Веднъж старият гуру отишъл при младия и го попиттал:
- Мислиш ли, че знаеш повече от мен?
– Не, учителю – отвърнал скромно младият. Ти знаеш повече, нали точно ти ме обучаваше.
- А мислиш ли, че преподаваш по-добре? - продължил да пита възрастният.
- Не, най-добрият учител в света си ти! - казал младият съвсем чистосърдечно.
- Как според теб идва мъдростта: с желанието или с възрастта? - не спирал да задава въпроси старият учител.
- Разбира се, че с възрастта. – отговорил младият.
- Тогава нищо не разбирам: защо твоите ученици са хиляди,а моите – само една шепа?
На което младият гуру отвърнал:
- Идват малко, може би защото очакваш да дойдат много.
Аз не очаквам никого...

 автор: Даринка Янева




Коментари

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Да си направим книга сами

Как да си направим водна каскада?

Тази, която носи пролетта