Quilt(Куилт)

Занимавам се с куилт от около 3 години.Това е може би хобито ми,което ме увлича най-много за момента.В България е слабо разпространено и почти няма последователи.Точно това бе и идеята ми за създаването на блога-да намеря съмишленици и съвместно да популяризираме това изкуство в България.Тук,в Германия,където живея от 5 години куилта е доста развит,има клубове по куилт,организират се изложби.Холандия,Англия,Белгия,Австрия,Швейцария са другите страни с разработен куилт.
Доста често куилта се нарича с думичката "пачуърк",което принципно е само донякъде вярно.Или по-точно,пачуърка е едно подзвено в куилта,една от неговите техники-шиене на куилт от парченца.
Куилт в същноста си означава прошиване на изделие от три плата : горен(лицев),пълнеж(вата)и гръб(долен плат,задънка).
Куилта може да бъде машинен,ръчен,както и удачна комбинация между двата.
Техниките за куилтване са много,трудно ми е да кажа колко точно,ще изброя само няколко:японски куилт,лентов куилт,ланшафтен куилт,пачуърк куилт,фасетен кафе куилт,луд куилт,изпработване на куклите Тилда(тилда-куилт),апликационен куилт,мини-куилт,блоков куилт,Баргелло куилт и много други.
Изработването на куилт-изделията е бавен процес,изискващ много търпение и всеотдайност,прецизност на среза и сглобката на елементите,но винаги е отворена врата към креативизма на личността.
Ушила съм доста неща,но си мисля,че слабост са ми стенните пана.Ще ви покажа последното,което довърших преди няколко дни:
Сега съм се запалила лудо по пейзажния(ландшафтен )куилт,както и по техниката Баргелло.Но и двата са доста сложни,очаквам да отида на изложението във Висбаден ,което е от 28.10 до 31.10.за да си закупя литература от там.
В търсенето на книги за пезйажен куилт,открих Тилда куилта.Вече знам с какво ще се занимавам,когато един ден имам внуци :)) !

Коментари

  1. Благодаря Ви за чудесните куилтове. Просто ми стоплехете душата. Всеки ден съжалявам, че не мога да отделя време за този вид творчество. Но, нали, имам очи и, засега, ще попивам тази наслада с тях.

    ОтговорИзтриване
  2. Здравейте Наталия,
    благодаря Ви за милите думи!Колкото до времето за куилт,мисля,че дойде ли моментът да го направите,ще се сдобиете и с нужното време.А като гледам какви чудни Тилда-кукли правите,не мисля,че ще Ви е трудно да се захванете и с куилта.:)Кой знае,на човек му трябва понякога много малко,може аз да се окажа вашия стимул?!Хайде,шийте заедно с ,мен Вашето коледно одеяло(започвам темичката в близките дни).
    Спокойна нощ!:))

    ОтговорИзтриване
  3. Здравейте, много вълнуващо е всичко, което сте публикували в блога, поздравления за силния характер и ..това е наистина начина да се оцелява в живота и не просто да се оцелява, а да се живее пълноценно и щастливо !
    Аз се занимавам също с куилт от около 7-8 месеца, като хоби , е бродирам също или се опитвам да ги комбинирам.
    И реших да търся контакти със съмишленици..май трябва да си направя и блог.
    Ето тук има снимки на някои от нещата, които правя:
    http://picasaweb.google.com/zornican

    ОтговорИзтриване
  4. Здравейте Зорница,
    нещата Ви са чудесни,разгледах албума Ви с интерес и съжалих,че свърши... :((.
    Ще се радвам да подържаме връзка за вбъдеще!
    Поздрав!

    ОтговорИзтриване
  5. Радвам се, че установихме връзката. Благодаря за хубавите думи - при мен това занимание е само хоби, имам съвсем различен бизнес, но си ми е голяма страст....Пишете, че имате желание да съдействате за популяризирането на куилта в България. Тук май започна да набира популярност, дори през тази седмица едни ентусиазирани млади момичета в София учредиха сдружение ПАЧУЪРК БГ. Аз съм от Стара Загора, но поддържам връзка с тях и имаме някакви планове. Настина, като гледаме какви мероприятия се организират по света.., но все от някъде трябва да се започне.
    Ако имате желание да коментираме този въпрос можете да ми пишете на е-maila : z.nikolova@agroecon.com, за да не товарим блога ви с излишни неща..
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Да си направим книга сами

Как да си направим водна каскада?

Тази, която носи пролетта